praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zondag 1 januari 2012

Wenssterretjes in heel het huis...

En voilà zijn, het nieuwe jaar is gestart; mijn beste wensen alvast!
Slecht weer vandaag, maar een leuke manier gevonden om mijn dochters binnen te entertainen...
We maakten "wenssterretjes"; met zo'n handig knippertje in stervorm, in verschillende kleuren, en ze dan in kleine potjes doen, dat was al een activiteit op zich.
Daarna gingen we de sterretjes de lucht in blazen, en meteen een wens doen voor het komende jaar.
"ik wens dat de zon veel gaat schijnen", "ik wens dat ik mij goed voel", "ik wens dat ik zelf vaak een zonnetje ga zijn",... Wat sterretjes op de handpalm, diep inademen, en.... blazen!!!! Meteen een hele goede ademoefening; iets waarvan ik merk dat het een rustgevend effect heeft op mijn peuterpuberdochter voor wie het tien minuten daarvoor nog teveel was dat haar playmobilmannetjes niet fatsoenlijk wilden blijven rechtstaan...
Het concept sloeg aan, ze paradeerde daarna heel het huis door om overal wenssterretjes te blazen (gelukkig voor mij vond ze het even leuk om ze meteen weer op te rapen om gevuld potje te blijven hebben). Ook de andere dochter, zes maanden, vond het super om naar te kijken, en genoot van de sensatie dat ik ook zachtjes in haar gezicht en haar haartjes blies als ik sterretjes naar haar "wenste". Wel effe opletten dat ze er geen te pakken kreeg om in haar mondje te stoppen... (dit heb ik trouwens ook tegen de oudste moeten duidelijk maken, dat het papier was en géén snoepjes).
Conclusie: een gezellige nieuwjaarsochtend, en véél positieve wensen de kosmos in!

1 opmerking:

  1. Hey Hilde,
    heerlijk dat je deze blog gestart bent, ik kom nog regelmatig op bezoek om te snoepen van je mijmeringen, ideetjes en wijsheden...
    Gelukkig Nieuwjaar!
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen