praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zaterdag 14 januari 2012

even een serieuze...

Vandaag even een serieuze spreuk... eentje die bij mij diep doorwerkt...


"En toen kwam de dag dat het

risico om opgevouwen in de

knop te blijven zitten, groter

was dan het risico om te bloeien"

Voor mij zegt deze tekst (van Anaïs Nin) alles over een kantelmoment dat je in je leven kan tegenkomen... over dat moment waarop je -ondanks twijfels en onzekerheden- beseft dat het nu of nooit is... en dus enkel de optie hebt om ervoor te gaan.. Het leven is niet zonder risico's, je kan nooit helemaal zeker zijn van een keuze, maar so be it. Altijd twijfels en angst laten primeren, brengt ook een risico met zich mee:  dat je dan niet je leven ten volle leeft hoe je het zou willen leven...
Bewust met de dingen omgaan is één ding, bij jezelf stilstaan is ook waardevol, maar het kan ook maken dat je op dezelfde plaats blijft trappelen. Al heb je dan veel zelfkennis en ken je al je talenten, je bent er niets mee als je ze niet gebruikt! Het leven moet vloeien en bloeien (grow&flow, jawel).
Ik vind het zelf een heel waardevolle spreuk... hij komt een beetje "zwaar" binnen, maar o zo waar...
Kijk maar eens wat je er zelf van vindt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten