praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zaterdag 22 december 2012

kerstboommassage

Het is nog net geen kerstmis, dus we kunnen nog met kerst als thema verder werken!
Vanochtend op de kleuteryoga ben ik deze oefening glad vergeten, dus daarom wou ik het zeker nog even vermelden.
Deze massage doe je op de rug van je kind. Heel eenvoudig: met twee handen op elkaar, verticaal wijzend, maak je een lange strijking van onderaan de rug helemaal naar boven, in het midden. Dit is uiteraard de stam van de boom. Dan zet je beide handen aan beide zijden van de rug net onder de schouders, de vingers wijzen naar elkaar. Zo maak je een kleine strijking van het midden van de rug schuin naar opzij. Twee takken van een kerstboom dus. Je plaatst je handen een beetje lager, terug langs het midden van de rug, naar opzij. Devolgende twee takken. En zo dus verder naar beneden.
De hele "kerstboom" kan je een aantal keren herhalen. Het is een afwisselende beweging van een stevige "wortel"energie die je naar boven brengt, en daarna alles wat overbodig is van de takken "afveegt". Je kàn ook nog "versieren" met kerstballen (cirkels), slingers (zigzagbewegingen), maar ik verkies eigenlijk de eenvoud en de continuiteit van de op-en neergaande bewegingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten