praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zaterdag 1 december 2012

hoort wie klopt daar kinderen


Vandaag een kleuteryogalesje gehad. Hoewel ik het thema "appels" had aangekondigd; kreeg ik twee dagen geleden plots inspiratie om er een "sint en piet"lesje van te maken.
Deel van de inspiratie kwam van mijn dochter (of van de juf van mijn dochter :), die met een rijmpje-compleet-met-zelfmassage thuiskwam. Nu had ik zelf ook nog een rijmpje liggen rond dit thema, en door de twee te combineren ontstond een massage-oefening. (Die mijn dochter NIET leuk vond, ze kon mijn veranderingen aan haar versje niet echt appreciëren :).
Kindjes kunnen dit dus zelf doen, maar je het kan evengoed een ouder-kind massage worden, of een familiemassage, of... Het kan op de benen, buik, hoofd en schouders, of op de rug en het hoofd.

stimpe stampe stimpe stap  (met je vingers over stapbewegingen maken; van tenen tot aan je buik, of van onder de rug tot bovenaan de rug)
zwarte piet loopt op de trap (verder wandelen)
met zijn pak
en zijn zak (grote cirkel maken op de buik of op de rug)
helemaal tot op het dak (verder wandelen tot bovenop het hoofd)
dan zegt hij "één, twee... " en springt hij naar benee (met je vingers langs het hoofd glijden tot aan de oren)
hangen aan het raamkozijn
dat vind ik reuzefijn (oren masseren, oorlelletjes zachtjes naar beneden trekken)
dan zegt hij "één, twee..."
en nu glij ik helemaal naar benee (met je handen langsheen het lichaam strijken helemaal terug tot aan de voeten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten