praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zondag 30 september 2012

herfstrobijnen


gisteren stond het weer in de krant... voorstanders van allerlei natuurlijke middeltjes zoals echinacea, vlier,... die in deze tijd van het jaar alles uit de kast halen om zich te wapenen tegen winterkwaaltjes... en tegenstanders, die het allemaal afdoen als larie en apekool. Het zal jullie niet verbazen dat ik tot de eerste categorie hoor. De vliersiroop is gemaakt, echinaceadruppels in huis... maar ook een gezonde voeding kan zeker bijdragen tot een goede weerstand! Zeker zink en vitamine C dragen door hun steentje toe bij... Nu werkt echinacea ook effectiever in combinatie met vitamine C (en met propolis is de synergie compleet); dus wat extra aandacht geven aan dit vitamientje zou wel eens een goed idee kunnen zijn. Peterselie is heel vitamineC-rijk, maar daar eet je meestal niet zo heel veel van natuurlijk. Acerolakers is ook een topper, daar worden kauwtabletten en sapjes van verkocht. En de "nieuwe" kiwibes... vorige week de eerste keer geproefd omdat het in het groente-en fruitabonnement zat, en lekker bevonden! Ik kan zo nog wel even verder gaan met lijstje, en dan kom ik dus op de fantastische frambozen, oftewel herfstrobijnen, zoals ze daar schitteren op een zonnige herfstdag als deze! Door tuinwerkzaamheden zijn onze struiken gisteren verdwenen na nog kommen vol geoogst te hebben... maar in het toekomstig tuinplan staat met stip een nieuwe plek voor frambozenstruiken! Naast hun gezondheidswaarde, zijn ze natuurlijk ook geweldig lekker. En ik geef toe dat ik er iets "speciaals" mee heb... ik zie mezelf nog nu bijna drie jaar geleden met een pasgeboren dochter van twee dagen oud in de draagdoek de eerste keer in de zonnestralen... naar de frambozenstruik in de tuin! Da's toch een van die gelukmomenten die me altijd zal bijblijven. En die ik koester, zeker nu Loena drie jaar later ook geweldige fan van frambozen blijkt te zijn! Voor haar de lekkerste snoepjes die er zijn, misschien winnen ze het zelfs van aardbeien...   in elk geval zo lekker dat ze altijd op zijn "uit het vuistje" en ik nooit aan zalige dessertjes met frambozen toe kom...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten