praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zondag 23 september 2012

regen, zon, regenboog,... en kussen

EEN REGENBOOG, EEN REGENBOOG, VAN REGEN EN VAN ZON
EEN REGENBOOG, EEN REGENBOOG, 'K WOU DAT IK 'EM PAKKEN KON


voilà se, meer moet dat niet zijn, een simpel liedje met een groot massage-toepasbaarheids-gehalte.
Op de buik, op de rug, op het hoofd, op de voetjes,... naar keuze!
Je werk met je volledige handen (buik, rug, hoofd) of met je duimen (voeten).
EEN REGENBOOG: je tekent een halve cirkel, van boven beginnen, langs beide zijden naar beneden
(op het filmpje werk ik met 1 hand omdat ik ook de camera vastheb, maar het kan dus ook met twee handen!)
VAN REGEN: tokkelen met je vingers
ZON: een hele cirkel maken, ofwel je handen gewoon laten liggen en warmte laten uitstralen
         (dit is vooral op het hoofd makkelijker)
PAKKEN KON: knuffelen, eens goed vastpakken,... màg met "verrassingseffect" door tussen zin 3 en 4 een seconde te laten; je kindje zal dergelijke stunt gegarandeerd onthalen op een grote glimlach

a ja en die regen, daar kan je mee variëren: tokkelregen, lichtjes vlinderen met je vingers zoals miezerregen, hevige regen of zelfs een waterval (met beiden volledige handen of duimen over het volledige lichaam strijken)

Het kussen heeft niks met de regenboog te maken, 't is een liedje dat ik hier thuis nog eens geïntroduceerd heb, als nieuwe ochtendbegroeting zeg maar. Loena was het daarstraks in de bakfiets op weg naar de winkel ook al aan het zingen; dat telt als referentie dat het leuk is!
KUSJE OP JE LINKERWANG, KUSJE OP JE RECHTERWANG,
KUSSEN MET JE NEUS ERTUSSEN, NIEMAND IS VAN KUSSEN BANG
De uitvoering ervan laat ik geheel aan jullie...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten