praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zaterdag 26 mei 2012

wat is er simpeler en heerlijker dan....

een PICKNICK???!!! We hebben er de laatste dagen al ettelijke opzetten. Tasje klaarmaken, dekentje mee, fiets op, en hupsakee... waar gaan we vandaag eens picknicken? Rustige omgeving in de natuur is altijd goed, liefst met veel veilige loop-en kruipruimte voor de kindjes, en een picknickplekje met een speeltuintje erbij is natuurlijk ook altijd leuk. Loena blijkt al verslaafde: "mama, ik heb een ideetje, zullen we morgen eens gaan picknicken?" kan ze dan poeslief vragen als ze 's avonds in haar bedje ligt. (aan het babbel-en-"hoe krijg ik hier het best iets gedaan"-talent ontbreekt haar duidelijk niet!)
Ook vanochtend hielden we weer picknick, want geef toe, er is niets simpeler en heerlijker dan dat... én je bent buiten, én je hebt geen opkuis onder de tafel waar je bijna langer over doet dan het eten zelf (rapley-ervaringsdeskundigen zullen mij ongetwijfeld gelijk geven wat dit betreft), én het is toch altijd een beetje vakantie-gevoel, én het maakt het makkelijker om als ouders op 't gemak te eten en de kindjes te laten spelen als ze genoeg hebben ("op het picknickkleed blijven zitten tot iedereen gedaan is klinkt nogal stom uiteraard"), én je krijgt een dosis vitamine D door het zonlicht, én je hoeft je huis een keertje niet te poetsen want je bent toch bijna nooit binnen, én....  Enfin, voordelen te over dus.
Maar dus terug naar vanochtend. Omdat wij van die mensen zijn die eigenlijk zoveel op pad zijn (vooral ik pleit hierin schuldig); kwamen we tot de constatie dat onze kindjes eigenlijk niet zo heel veel kansen hebben om gewoon thuis te spelen. En nu hebben we een zandbak, en een schommel, en een zwembadje, en loena heeft een fiets waar ze op kan oefenen,...  Dus: we blijven gewoon eens heel de dag thuis, lekker in de tuin (behalve op dit moment, kindjes slapen in bed en ik zit dus achter de computer). Picknick kleed buiten, een stapel kussens, speelgoed voor Sam,...
Wat hadden we bij elkaar gesprokkeld: boterhammetjes, handig al binnen besmeerd met boter, en blokjes geitenkaas voor erbij. Komkommer en kerstomaatjes, die beiden zonder twijfel met stip op nummer één staan in de statistiek van meest gegeten voedsel hier in huis (vooral dankzij Loena). Aardbeien, vitamineC-bommetjes, die aan een serieuze inhaalbeweging bezig zijn en mogelijk wel eens de nummer 1 van de troon kunnen stoten, gezien IK er verzot op ben, LOENA er verzot op is, en ja hoor, ook Sam heeft de Goris/Boons-aardbeienfanaat-genen geërft. Voor de gemakkelijkheid en de rust en het vermijden van stress had ik Sam haar body'tje en kleedje maar uitgedaan zodat ze naar hartelust kon genieten van de zeer sappige exemplaren (allicht weer een bekend fenomeen bij rapley-kenners).
Watermeloen, lekker fris altijd lekker bij zo'n warm weer, nog een potje yoghurt, ... en onze buikjes waren al weer gevuld. Water, of watermetappelsap, of watermetvlierbloesemsiroop (ik heb gelijk gekregen wat de ontwikkeling van de bloesems betrof :), verse muntthee, keus te over.
En voilà daarmee was onze voormiddag al gevuld. Snoetjes en handjes wassen, kruimels naar de kippen, afwas naar binnen, het picknickkleed een keertje uitschudden, kindjes naar bed, een halfuur platte rust in de hangmat, eventjes dit bericht schrijven, sebiet de was ophangen en daartegen zal er al wel een kinderstemmetje uit de babyfoon hoorbaar zijn: "mama, ik heb een ideetje, zullen we sebiet eens picknicken?!..." Prima hoor, kan perfect, heb er zin in, alleen nog eventjes een nieuwe lading aardbeien halen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten