praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zondag 11 maart 2012

het helemaal lente-gevoel


Soms heb je een idee, maar wordt je zo overvallen door iets van puur geluk, schoonheid, warmte, verwondering,... dat je wel MOET daarover vertellen. Zo dus ook met mij vandaag, zat met een ideetje voor m'n blog, maar  de PRACHTIGE voormiddag heeft me gedwongen dat ideetje een weekje op te schuiven... Dus, even m'n lente-ervaring beschrijven; als er -al is dat bijna ondenkbaar op zo'n dag als vandaag- nog iemand een klein aanzetje nodig heeft om de natuur in te trekken en de lente te ontdekken!
 
Joël staat met de nacht dit weekend dus het is een dagje voor mij en mijn twee dochters. Al van bij de eerste zonnestralen kriebelt het... en wat een energie krijg je daardoor! Ontbijten, kindjes even laten spelen, even al alles klaarzetten voor vertrek, het even praktisch organiseren dat ik de kindjes telkens even laat opschuiven en zo heel het huis nog gauw met nat doe, ramen open zwieren, was mee naar buiten, de eerste keer dit jaar de was op de wasdraad hangen (met hulp van Loena: dit is van papa, dit is van mama, dit is van Sam,...- Sam helpt ook door de wasknijpers te bewaken), kindjes de fietskar in (met het buggywiel zodat het als wandelwagen gebruikt kan worden), WE ZIJN WEG! Sam doet een dutje terwijl ik door de velden richting natuurreservaat De Liereman wandel. Een stevige 20 minuten doorstappen, heb het al bijna te warm met m'n jas. Daar aangekomen kan Loena uit de croozer en zelf stappen, op ontdekking in het Bos van Bo. Met dank aan de kindjes die vermoedelijk enkele dagen terug een schoolbezoekje deden en als opdracht vogelnestjes namaakten- Loena vond het zeer fascinerend! Kijk eens hier, hier staan al knoppen aan de bomen. En deze boom heeft zelfs al nieuwe blaadjes die uit zo'n knoppen gekomen zijn! Hoor je de vogeltjes? Eens even heel stil zijn... Kijk, een dikke tak die is gevallen is, en nu een prima insektenhotel is! Er komen al een paar hommels rondzoemen. En een vlinder! Krokussen en madeliefjes hadden we al gezien, en nu vinden we zelfs al één paars bloempje van een maagdenpalm. Een zonnige plek met  dorre blaadjes, is blijkbaar de place-to-be voor een familie lieveheersbeestjes! Hier is er eentje, en nog eentje, en daar, en daar,... Ik denk dat we er zeker 30 gezien hebben! Dan even stilvallen op een meegebrachte deken, en kijken naar de natuur rondom ons... Sam even aan de borst, Loena verzamelt takjes om in het zand te tekenen... Wat is het leven mooi! Enigste minpunt is dat ik grote spijt heb dat ik geen picknick bij heb :(     Een appelsapje drinken in het bezoekerscentrum is een leuk alternatief, maar evenaart natuurlijk niet ons plekje aan de heide. Terug naar huis... de lente-energie slaat ook op Loena over want ze stapt het hele eind terug naar huis! En maar vrolijk zijn, en maar zingen, en tussendoor hoor ik af en toe "uit de knopjes komen nieuwe blaadjes voor de bomen- nu is het lente hé"... Missie volbracht.

1 opmerking: