praktijk grow&flow !!!

Dit is het blog dat ik als inspiratieplekje wil gebruiken rond verschillende thema's. Graag nodig ik u ook uit om een kijkje te nemen op www.growflow.be , de pagina van mijn praktijk.

zondag 19 februari 2012

maangroet


 
Toegegeven, dit filmpje dateert van een dikke maand geleden, ondertussen is Loena hem zo beu als kouwe pap (maar niet getreurd, morgen introduceer ik  de aardegroet- ik geef toe dat een beetje variatie nodig is)- maar de maangroet is wel héél lang een vast onderdeel geweest van het slaapritueel, en werd altijd met heel veel enthousiasme gedaan. Je ziet mijn dochter hier de maangroep "op maat van peuters en kleuters" uitvoeren, lang niet helemaal zoals het op papier staat maar de intentie is er!
Je kan deze maangroet rechtopstaand doen, op zittend, op je kind zittend op jouw schoot (kleermakerszit) nemen en zo mee begeleiden.... Hij gaat als volgt:
de maan is rond (armen boven het hoofd in een gesloten cirkel houden)
ze schijnt met haar lichtje op de grond (iets naar voren buigen)
zo maak ik een volle maan (beide armen weer in een cirkel boven het hoofd- cirkel mag meer open zijn)
zo maak ik een halve maan (zijwaartse buiging naar één kant, met één arm omhoog)
zo maak ik weer een volle maan (terug beide armen in een cirkel boven het hoofd)
en zo weer een halve maan (zijwaartste buiging naar de andere kant, één arm omhoog)
maan maan waar ben je gebleven? achter de wolken voor heel even (beetje naar boven buigen of hurken en gezicht verstoppen in je handen)
dag maan, goeienacht, ik kruip in mijn bed en slaap zacht (in buiklig op de grond)
 -----(omdat we de maangroet vaak vanuit zithouding deden, lieten we dan de buiklig weg, Loena heeft haar eigen einde van de groet ervan gemaakt, dat is een verkorte versie "de maan verstopt zich achter de wolken")


1 opmerking:

  1. Ow , zo schattig en wat doet ze dat schitterend! Fijn dat jij daar zo'n goeie figurant hebt rondlopen, maakt het ineens een stuk duidelijker voor de lezers hier!
    groetjes,
    Eef

    BeantwoordenVerwijderen